СХВАЛЕНО на засіданні педагогічної ради КЗ «Пісочинська ЗОШ» протокол від «28» жовтня 2020 № 3 Голова педагогічної ради ____________ О. САСІНА
ЗАТВЕРДЖУЮ Начальник відділу освіти, культури, молоді та спорту Пісочинської селищної ради ___________ Ю. БЄЛОВА «____»____________2020

Рішенням VII сесії VIII скликання Пісочинської селищної ради від 06.07.2021 №7/7-2021 змінено назву Комульний заклад "Пісочинська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Пісочинської селищної ради" на Комунальний заклад "Пісочинський ліцей "Джерело" Пісочинської селищної ради Харківського району Харківської області"

СТРАТЕГІЯ РОЗВИТКУ

Комунального закладу

«Пісочинська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Пісочинської селищної ради»

на 2020-2025 роки

сел. Пісочин 2020

І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

Діяльність Комунального закладу «Пісочинська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Пісочинської селищної ради» (далі КЗ «Пісочинська ЗОШ») спрямована на реалізацію основних положень Конституції України, законів України "Про освіту", "Про повну загальну середню освіту", Концепції «Нової української школи» Статуту та інших нормативно-правових документів.

Рішенням виконкому від 14.05.2020 №11/38-20 «Про внесення змін до рішення виконавчого комітету Пісочинської селищної ради від 13.02.2020 №4/285-20 «Про закріплення території обслуговування за закладами загальної середньої освіти Пісочинської селищної ради» за КЗ «Пісочинська ЗОШ» закріплено територію обслуговування:

ВУЛИЦІ:Шевченка, Слобідська, 1 Травня, Слов'янська, Василівська, Поштова, Курортна, Лугова, Кооперативна, Пирогова, Лікарняна, Садова, Рощинська, Нагірна, Транспортна, Рижовська, Козацька, Санаторна, Валківська, Сонячна, Пісочинська,Київська, Полтавське шосе, Комарова, 23 Серпня, Дружби, Дагаєва, Чехова

ПРОВУЛКИ:Привокзальний, Травневий, Квітневий, Озерний, Санаторний, Рощинський, Вузький, Сонячний, Слов'янський, І.Франка, Чехова, Шевченка

В'ЇЗДИ:Шевченка, Травневий, Сонячний, Вишневий, Нагірний, Транспортний, Залізничний, Чайковського, Грибоєдова, Лермонтова, Рощинський, Козацький, 23 Серпня, Пісочинський, Василівський, К.Шульженко, І.Франка, Озерний, Мічуріна, Громадянський, Кооперативний, Челюскіна, Зої Космодемянської

ТУПИК:Нагірний

СЕЛО:Олешки,СЕЛИЩЕ:Рай-Оленівка.

Потужня спроможність закладу складає 232 учні. Станом на 01.09.2020 КЗ «Пісочинська ЗОШ» налічує 287 учнів, які навчаються в 4 корпусах. Останні роки прослідковується тенденція щодо збільшення контингенту учнів.

Мережа класів та кількості учнів

Навчальний рік Станом на 05.09 На кінець навчального року Кількість (денна форма навчання)
Класів Учнів класів учнів 1-х класів 10-х класів
денна заочна екстернат Денна заочна Естер нат
2017/2018 12 - - 252 - - 12 252 1 1
2018/2019 12 - - 258 - - 12 256 1 1
2019/2020 12 - - 269 - - 12 274 1 1
2020/2021 12 - - 287 - - 12 1 1

2

У 2020 році відкрито 1 інклюзивний клас. Для забезпечення освітньої діяльності школа обладнана 12 навчальними кабінетами, 1 комп’ютерний клас, бібліотека, спортивна зала, їдальня. В 3-х кабінетах встановлено мультимедійні дошки; наявні проектори, ноутбуки. Заклад підключений до мережі Інтернет.
В КЗ «Пісочинська ЗОШ» працює 23 педагогічних працівника.

Кількісно-якісний склад педагогічних працівників

Навчальний рік Кількість педагогічних працівників Вища I II Спеціаліст Старший учитель Учитель – методист
2020/2021 23 11 6 3 3 4 5

1 вчитель нагороджений нагрудним знаком «Відмінник освіти».

Науково-методична проблема, над якою працює педагогічний колектив: «Підвищення рівня професійної майстерності педагога як умова всебічного розвитку учнів та формування ключових компетентностей успішної особистості випускника школи».

Виховна проблема: «Формування критично мислячої творчої особистості, яка має розвинену самосвідомість, сформовану концепцію життя та усталені моральні цінності в умовах впровадження «Основних орієнтирів виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України»

З метою проведення детального дослідження зовнішнього і внутрішнього освітнього середовища КЗ «Пісочинська ЗОШ» методом SWOT-аналізу виявлено:

S - внутрішні сильні сторони W – внутрішні слабкі сторони
досвідчений педагогічний колектив, його згуртованість готовність педколективу до інновацій наявність психологічної служби перемоги учнів в олімпіадах і конкурсах оснащення матеріально-технічної бази високий рівень позакласної роботи організація харчування за кошти місцевого бюджету для учнів 1-4 класів та дітей пільгових категорій організація літнього оздоровлення за кошти місцевого бюджету низька мотивація навчальної діяльності групи учнів результати ЗНО недостатній рівень підготовки вчителів з використання дистанційних технологій навчання недостатньо комфортні умови навчання (4 корпуси) недостатнє використання закладом сучасних інформаційних технологій робота органів учнівського самоврядування відсутня науково- експериментальна діяльність застаріла матеріально-технічна база
О – внутрішні можливості Т – зовнішні загрози
залучення випускників ВНЗ до педагогічної роботи у закладі організація дозвілля дітей підвищення професійного рівня педагогів щодо оволодіння дистанційними технологіями навчання збільшення конкуренції серед закладів освіти ОТГ протиріччя між інтенсивним інформаційним потоком та здоров’ям учнів

Для досягнення нових цілей освіти школа обрала для себе стратегічну ідею - розвиток соціальної компетентності здобувачів освіти, яка є основою універсальної, здатної до динамічного розвитку особистості. Для формування навичок соціальної компетентності необхідно створити умови для розвитку основних трьох складових соціальної компетентності:

· інтелектуальної компетентності (уміння та навички, які формуються в учнів у процесі предметного розуміння, спонукають до появи високого рівня «особистісного знання» й використовуються для розв’язання нестандартних ситуацій);

· ситуативного самовизначення (уміння робити відповідальний вибір на підставі особистих якостей, здібностей та задатків);

· культури співвіднесення (системи діалогічного сприйняття ціннісних позицій, коли учень у змозі виділити та сформувати особисту ціннісну позицію та співвіднести її з позиціями інших і знайти оптимальне рішення).

Педагог повинен вступити в особливі взаємовідносини з учнем, які засновані на

4

розумінні його головних інтересів і рівня розвитку.

Місія школи: - становлення творчої особистості, яка володіє навичками та компетентностями, що затребувані в кожній сфері інтелектуальної діяльності, яка готова навчатися протягом усього життя, вибирати й оновлювати професійний шлях самостійно.

Основні шляхи розвитку КЗ «Пісочинська ЗОШ» направлені на реалізацію концепції "Нової української школи" складовими якої є:

1. Новий зміст освіти, заснований на формуванні компетентностей, необхідних для успішної самореалізації в суспільстві.

2. Педагогіка, що грунтується на партнерстві між учнем, учителем і батьками.

3. Умотивований учитель, який має свободу творчості й розвивається професійно.

4. Орієнтація на потреби учня в освітньому процесі, дитиноцентризм.

5. Наскрізний процес виховання, який формує цінності.

6. Нова структура школи, яка дозволяє добре засвоїти новий зміст і набути компетентності для життя.

7. Децентралізація та ефективне управління, що надасть школі реальну автономію.

8. Справедливий розподіл публічних коштів, який забезпечує рівний доступ усіх дітей до якісної освіти.

9. Сучасне освітнє середовище.

Стратегію розраховано на 5 років:

І етап – 2020-2021 н.р.

ІІ етап – 2021-2022 н.р.

ІІІ етап – 2022-2023 н.р.

ІV етап – 2023-2024 н.р.

V етап – 2024-2025 н.р.

ІІ. ПРІОРИТЕТНІ НАПРЯМКИ РОЗВИТКУ ОСВІТНЬОГО ЗАКЛАДУ

Концепція розвитку скеровує педагогів до реалізації ціннісних пріоритетів особистості, задоволення освітніх потреб молоді, створення розвивального середовища, в якому б реалізувалася сучасна модель випускника, особистості. Педагогічний колектив визначив стратегічні напрямки розвитку КЗ «Пісочинська ЗОШ», а саме:

надання якісних освітніх послуг;

управлінський аспект

розвиток партнерських стосунків на засадах рівності та ефективної

5

комунікації;

створення безпечного та комфортного освітнього середовища;

створення умов для професійного вдосконалення педагогів.

Надання якісних освітніх послуг

Концепція «Нова українська школа», у якій визначено орієнтири та механізми реформування освіти в Україні, сформульовано стратегічну мету освітньої реформи: «Освічені українці, всебічно розвинені, відповідальні громадяни і патріоти, здатні до ризику та інновацій, - ось хто поведе українську економіку вперед у XXІ столітті».

Метою діяльності педагогічного колективу є зміна філософії якості освіти, заохочення та підтримка учнів, ставка на позитивні якості (школа для учнів); підвищення психологічної грамотності педагогів через систему тренінгів; творча робота з учнями поза межами навчальних програм (здобуття учнями різносторонньої освіти), формування компетентностей потрібних для життя.

№ з/п Зміст роботи Термін виконання
І етап ІІ етап ІІІ етап ІV етап V етап
1 Аналіз стану освітнього процесу. + + + + +
2 Розробка освітніх програм, які передбачають варіативну складову відповідно до потреб та здібностей учнів. + + + + +
3 Розробка інструментарію та пакету діагностичних матеріалів, щодо введення інноваційних технологій. + + + +
4 Створення комп’ютерної бази тестування учасників освітнього процесу з питань якості освіти. + + +
5 Забезпечення реалізації політики академічної доброчесності. + + + + +
6 Оптимальне використання мультимедійного обладнання. + + + + +
7 Залучення педагогів до використання в роботі хмарних технологій. + + + +
8 Впровадження курсів з медіа та інформаційної грамотності, безпечного Інтернету, дистанційної освіти. + + +
9 Створення електронного дайджесту «Інноваційні технології навчання». + +
10 Використання цифрових освітніх ресурсів (відеоуроків, електронних презентацій, вебсайтів тощо). + + + +
11 Формування в педагогів готовності до проходження сертифікації. + + +
12 Реалізація Концепції Нової української школи + + + + +
Управлінський аспект

Мета: координація дій усіх учасників освітнього процесу, створення умов для їх продуктивної творчої діяльності.

Організаційно-педагогічну модель управлінської діяльності складають:

• загальні збори;

• педагогічна рада;

• рада школи;

• атестаційна комісія;

• учнівське самоуправління.

Механізм управлінської діяльності включає: діагностику, керування освітньою діяль­ністю, моніторинг.

№ з/п Зміст роботи Термін виконання
І етап ІІ етап ІІІ етап ІV етап V етап
1 Управління якістю освіти на основі нових інноваційних технологій та освітнього моніторингу. + + + +
2 Впровадження в практику роботи школи інформаційно- комунікативних, інноваційних технологій. + + + +
3 Створення сприятливого мікроклімату серед учасників освітнього процесу для успішної реалізації їх творчого потенціалу. + + + + +
4 Підримка ініціативи кожного учасника освітнього процесу в його самореалізації. + + + + +
5 Стимулювання творчості учасників освітнього процесу. + + + + +
6 Відстеження результативності роботи КЗ «Пісочинська ЗОШ». + + + + +
7 Автоматизація процесу управління. + + +
8 Прийняття управлінських рішень на основі конструктивної співпраці з педагогічним персоналом. + + + + +
9 Проведення моніторингу освітніх змін, прогнозування тенденцій інноваційного розвитку школи. + + + + +
10 Висвітлювання управлінської діяльності на веб-сайті закладу. + + + + +

Розвиток партнерських стосунків на засадах рівності та ефективної комунікації.

Концепція «Нової української школи» передбачає створення партнерських стосунків між учасниками освітнього процесу, активну співпрацю між вчителями, учнями та батьками, залучення родини до побудови освітньої траєкторії дитини.

Основними принципами та підходами щодо реалізації партнерських стосунків є:

повага до особистості;

довіра у відносинах;

доброзичливе ставлення;

діалог-взаємодія-взаємоповага;

виконання домовленостей.

№ з/п Зміст роботи Термін виконання
І етап ІІ етап ІІІ етап ІV етап V етап
1 Співпраця з установами, громадськими організаціями, службами Пісочинської ОТГ. + + + + +
2 Проведення спільних зустрічей Ради школи з представниками органів місцевого самоврядування (депутатським корпусом, членами виконкому, членами постійних комісій Пісочинської селищної ради). + + + + +
3 Участь батьків в організації освітнього процесу. Залучення до участі у виховних, спортивних та позашкільних заходах. + + + + +
4 Співпраця з соціальними, психологічними службами. + + + + +
5 З метою організації інклюзивного навчання встановити взаємозв’язок з «Інклюзивно-ресурсним центром» Пісочинської селищної ради. + + + + +
6 Організація наступності між ЗДО №2 та КЗ «Пісочинська ЗОШ» + + + + +
7 Співпраця з ВНЗ, навчальними закладами І-ІІ рівня акредитації, участь у днях відкритих дверей, МАН, олімпіадах. + + + + +

Створення безпечного та комфортного освітнього середовища

Суспільство очікує від школи не лише статусу освітнього ресурсу, а й простору розвитку та співпраці як усередині, так і з зовнішнім світом. Сучасне освітнє середовище створює неповторне індивідуалізоване та персоналізоване враження, де у кожного є можливість відшукати себе.

Мета:

§ створення сприятливого мікроклімату серед учасників освітнього процесу для успішної реалізації їх творчого потенціалу;

§ створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації;

§ забезпечення в школі належних умов для навчання і виховання відповідно до сучасних санітарно-гігієнічних, технічних та педагогічних вимог.

Завдання:

§ здійснення заходів щодо модернізації матеріально-технічної бази закладу освіти.

§ поліпшити умови експлуатації та утримання будівлі закладу освіти;

§ виконати капітальні та поточні ремонти за новітніми технологіями, які передбачають тривалий гарантійний термін експлуатації;

§ забезпечити відповідно до сучасних санітарно-гігієнічних, інженерно-технологічних вимог безпечні умови для навчання та життєдіяльності в

закладі освіти;

§ забезпечити заклад освіти сучасними меблями, компьютерною технікою,

9

корекційно-розвивальним обладнанням відповідно до санітарно-гігієнічних та естетичних вимог, створити сприятливі та комфортні умови для організації освітнього процесу

№ з/п Зміст роботи Термін виконання
І етап ІІ етап ІІІ етап ІV етап V етап
1 Проведення інструктажів з охорони праці та безпеки життєдіяльності. + + + + +
2 Дотримання алгоритму дій в разі нещасного випадку зі здобувачами освіти та працівниками закладу. + + + + +
3 Проведення обов’язкового планового медогляду працівників та учнів. + + + + +
4 Організація безпечного питного, повітряного, температурного, світлового режиму. + + + + +
5 Підтримувати належні умови для харчування здобувачів освіти. + + + + +
6 Протидія булінгу, дискримінації, іншому насильству у відношенні до учасників освітнього процесу. + + + + +
7 Проведення Тижня безпеки життєдіяльності та Дня Цивільного Захисту. + + + + +
8 Введення до штатного розпису посади охоронця (громадського поліцейського). +
9 Встановлення турнікетів при вході до закладу з інформуванням батьків, щодо відвідування дитиною школи. + +
10 Проведення технічного аналізу стану приміщень школи. + + + + +
11 Проведення поточного ремонту будівель закладу. + + + + +
12 Благоустрій шкільного подвір’я: поточний ремонт допоміжних приміщень, фарбування вуличного спортивного нестандартного обладнання, улаштування клумб + + + + +
13 Проведення інвентаризації шкільного майна + + + + +
14 Добудова спортивної зали (міні - ФОК) + +
15 Облаштування частини спортивного поля. + +

Створення умов для професійного вдосконалення педагогів

Забезпечення сприятливих та комфортних умов організаційно-педагогічної та методичної роботи, створення атмосфери спільної відповідальності за результати освітньої діяльності з боку учасників освітнього процесу – є одним з пріоритетних завдань КЗ «Пісочинська ЗОШ».

Мета:

§ підвищити престиж педагогічної професії у суспільстві;

§ створити систему планомірного поповнення закладу освіти висококваліфікованими спеціалістами та забезпечити високу результативність професійної діяльності педагогічних кадрів;

§ створити сприятливі умови для професійної діяльності педагогічних працівників, забезпечити їхні конституційні права.

Завдання:

§ оптимізація кадрового забезпечення закладу освіти;

§ підвищення ролі педагога у формуванні суспільства;

§ підвищення рівня соціально-економічного та фінансового забезпечення підготовки педагогічних працівників, їх професійної діяльності.

11

№ з/п Зміст роботи Термін виконання
І етап ІІ етап ІІІ етап ІV етап V етап
1 Моніторинг рівня професійної компетентності, якості надання освітніх послуг. + + + + +
2 Створення моделей методичної роботи з групами педагогів різного рівня професіоналізму. + + + + +
3 Участь у конкурсах педагогічної майстерності на різних рівнях. + + + + +
4 Формування в педагогів готовності до проходження сертифікації та впровадження сучасних інноваційних технологій. + +
5 Забезпечення систематичного підвищення кваліфікації педпрацівників; впровадження сучасних інформаційних технологій + + + + +
6 Упровадження системи професійно-педагогічної адаптації молодих фахівців + + + + +
7 Організація неперервної мовної освіти для підвищення мовної культури вчителів (проведення лекторіїв, конкурсів, круглих столів, курсів української мови, поповнення фондів бібліотеки словниками, довідниками, періодикою) + + + + +
8 Здійснення матеріального стимулювання творчих педагогів за результатами їх діяльності. + + + + +
9 Надання науково-методичної допомоги вчителям. + + + + +
10 Проведення семінарів, нарад, лабораторій, консиліумів. + + + + +
ІІІ. ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ

Для адміністрації:

• активізація діяльності всіх структур закладу;

• підвищення ефективності управління;

• збереження іміджу закладу;

• використання механізмів і прийомів стимулювання діяльності педагогів.

Для вчителів:

• покращення матеріально-технічного забезпечення освітнього процесу;

• використання вчителями інноваційних та вироблення власних технологій;

• підвищення рівня професійної компетентності педагогів;

• створення комфортних психолого-педагогічних умов для здійснення професійної діяльності.

Для здобувачів освіти:

• підвищення рівня навчальних досягнень;

• формування інформаційних, інтелектуальних та комунікативних компетенцій;

• створення ситуації життєвого успіху в усіх сферах шкільної діяльності;

• формування правової та громадської свідомості;

• підвищення показників фізичного та психологічного здоров’я.

Для батьків:

• створення умов для задоволення потреб батьків щодо отримання якісної освіти дітьми;

• встановлення та зміцнення дружніх відносин між родинами учнів і школи;

• створення умов для задоволення інтересів і розвитку різноманітних здібностей школярів;

• збереження та зміцнення здоров'я дітей;

• виховання громадянина здатного до суспільного життя.

Для представників громадськості:

• підвищення уваги та інтересу до проблем навчання і виховання у школі;

• участь у вирішенні проблем навчання та виховання;

• створення позитивного іміджу школи в соціумі громади, підвищення її конкурентоздатності.

13

Кiлькiсть переглядiв: 527