Рішенням VII сесії VIII скликання Пісочинської селищної ради від 06.07.2021 №7/7-2021 змінено назву Комульний заклад "Пісочинська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Пісочинської селищної ради" на Комунальний заклад "Пісочинський ліцей "Джерело" Пісочинської селищної ради Харківського району Харківської області"

СХВАЛЕНО

на засіданні педагогічної ради

протокол № 3 від "28" жовтня 2020 р

Голова педагогічної ради

______________ О.О. Сасіна

ЗАТВЕРДЖУЮ

Директор

КЗ "Пісочинська ЗОШ"

28.10.2020р.

Оригінал підписано

ПОЛОЖЕННЯ ПРО ВНУТРІШНЮ СИСТЕМУ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТИ КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ "ПІСОЧИНСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ ПІСОЧИНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ"

сел. Пісочин-2020

І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1. Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти Комунального закладу «Пісочинська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Пісочинської селищної ради» (далі - Положення) розроблено відповідно до вимог частини третьої статті 41 Закону України «Про освіту», Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року, Статуту закладу освіти.

1.2. Терміни та їх визначення, що вживаються в Положенні:
- поло́ження – локально-правовий акт, що визначає основні правила організації, описує мету, структуру, взаємні обов'язки групи людей чи організацій, які об'єдналися для досягнення спільної мети;
- стратегія - довгостроковий, послідовний, конструктивний, раціональний, підкріплений ідеологією, стійкий до невизначеності умов середовища план, який супроводжується постійним аналізом та моніторингом в процесі його реалізації та спрямований з певною метою на досягнення

успіху в кінцевому результаті;
- процедура – офіційно встановлений чи узвичаєний порядок здійснення, виконання або оформлення чого-небудь;

- механізм – комплексний процес, спосіб організації;

- критерії – вимоги для визначення або оцінки людини, предмета, явища (або: ознака, на підставі якої виробляється оцінка);

- правило – вимога для виконання певних умов всіма учасниками якої-небудь дії;

- інструмент – засіб, спосіб для досягнення чогось;

-моніторинг якості освіти -система послідовних і систематичних заходів, що здійснюються з метою виявлення та відстеження тенденцій у розвитку якості освіти в країні, на окремих територіях, закладах освіти (інших суб’єктах освітньої діяльності), встановлення відповідності фактичних результатів.

2

освітньої діяльності її заявленим цілям, а також оцінювання ступеня, напряму і причин відхилень від цілей;

- інклюзивне освітнє середовище - сукупність умов, способів і засобів їх реалізації для спільного навчання, виховання та розвитку здобувачів освіти з урахуванням їхніх потреб та можливостей;

- академічна доброчесність - сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та наукових (творчих)досягнень.
1.3. Мета створення та функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти (далі – ВСЗЯО) полягає в забезпеченні ефективності освітніх і управлінських процесів, які безпосередньо впливають на якість результатів навчання учнів, забезпечують формування їхніх ключових компетентностей, сприяють всебічному розвитку особистості учнів.

1.4. Реалізація зазначеної мети в Комунальному закладі «Пісочинська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Пісочинської селищної ради» (далі– КЗ «Пісочинська ЗОШ») передбачає розв’язання таких завдань:

- підвищення якості освітніх послуг і забезпечення довіри до результатів навчання;

- створення умов навчання та праці, які забезпечують партнерство учасників освітнього процесу;

- отримання постійного зворотнього зв'язку від учасників освітнього процесу щодо якості освіти, відзначення успішності практики та вчасності реагування на виявлені проблеми;

- прийняття обґрунтованих управлінських рішень, які спрямовані на підвищення якості освіти та освітньої діяльності;

- постійне вдосконалення освітнього середовища, системи оцінювання учнів, педагогічної діяльності, управлінських процесів закладу освіти;

3

- забезпечення прозорості діяльності закладу освіти і готовності до змін в інтересах учасників освітнього процесу.

1.5. Принципами створення та функціонування ВСЗЯО є:

- дитиноцентризм, що визначає дитину головним суб’єктом освітньої діяльності в закладі;

- автономія закладу освіти, що передбачає самостійність, незалежність та відповідальність у прийнятті рішень щодо академічних (освітніх), організаційних, фінансових, кадрових та інших питань діяльності в порядку, визначеним чинним законодавством;

- академічна свобода, що полягає в самостійності та незалежності учасників освітнього процесу під час провадження педагогічної діяльності;

- цілісність та динамічність системи управління освітою – взаємозв’язок усіх компонентів діяльності закладу, їх розвиток та постійне вдосконалення;

- гнучкість та адаптивність – здатність оперативно реагувати на зміну зовнішніх чинників, а також враховувати вплив сучасних тенденцій розвитку суспільства.

1.6. Положення є інструментом для щорічного оцінювання ВСЗЯО, її окремих компонентів.

1.7. Відповідальним за забезпечення якості освіти в у КЗ «Пісочинська ЗОШ» є директор закладу освіти.

1.8. Положення схвалюється педагогічною радою, яка має право вносити в нього зміни та доповнення, та затверджується керівником КЗ «Пісочинська ЗОШ» .

ІІ. ВИЗНАЧЕННЯ КОМПОНЕНТІВ ВНУТРІШНЬОЇ СИСТЕМИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТИ В КЗ «ПІСОЧИНСЬКА ЗОШ»

2.1. З урахуванням частини третьої статті 41 Закону України «Про освіту» внутрішня система містить такі компоненти:

- стратегію (політику) та процедури забезпечення якості освіти;

4

- систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;

- оприлюднені критерії, правила і процедури оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників;

- оприлюднені критерії, правила і процедури оцінювання управлінської діяльності керівних працівників закладу освіти;

- забезпечення наявності необхідних ресурсів для організації освітнього процесу, в тому числі для самостійної роботи учнів.

2.2. Внутрішня система забезпечення якості освіти в КЗ «Пісочинська ЗОШ» містить запропоновані для проведення інституційного аудиту напрями, вимоги (правила), критерії, показники та методи збору інформації для оцінювання якості освітньої діяльності та управлінських процесів.

2.3. Напрямами оцінювання освітньої діяльності та управлінських процесів КЗ «Пісочинська ЗОШ» є:

- освітнє середовище закладу освіти;

- педагогічна діяльність педагогічних працівників;

- система оцінювання здобувачів освіти;

- управлінські процеси закладу освіти.

2.4. Вимоги (правила), критерії, показники для оцінювання освітніх і управлінських процесів у у КЗ «Пісочинська ЗОШ» визначаються відповідно до напрямів, зазначених у п. 2.3, на основі самоаналізу діяльності закладу освіти, на підставі рішення педради.

2.5. Методами збору інформації для оцінювання якості освітньої діяльності та управлінських процесів у у КЗ «Пісочинська ЗОШ» є вивчення документів, спостереження, опитування (анкетування, інтерв’ювання) усіх учасників освітнього процесу (педагогічних працівників, здобувачів освіти, батьків здобувачів освіти).

5

2.6. Вимоги, критерії, показники та методи збору інформації за напрямами оцінювання освітньої діяльності та управлінських процесів у КЗ «Пісочинська ЗОШ» подано в додатку 1.

2.7. Зміни та доповнення до вимог, критеріїв, показників, методів збору інформації для оцінювання якості освітньої діяльності й управлінських процесів у КЗ «Пісочинська ЗОШ» схвалюються відповідним рішенням педагогічної ради та затверджуються наказом директора закладу освіти.

ІІІ. ОСНОВНІ СТРАТЕГІЇ (ПОЛІТИКИ) ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТИ В КЗ «ПІСОЧИНСЬКА ЗОШ»

3.1. Стратегія (політики) забезпечення якості освіти фіксує орієнтири функціонування внутрішньої системи та враховує інтереси учасників освітнього процесу щодо якості освітніх послуг і реалізації інших їхніх прав, а також засади державної політики у сфері освіти та принципи освітньої діяльності, визначені у статті 6 Закону України «Про освіту».

3.2. Основними політиками забезпечення якості освітньої діяльності в КЗ «Пісочинська ЗОШ» є:

- відповідність результатів навчання учнів державним стандартам освіти;

- забезпечення публічної інформації про діяльність закладу освіти;

- дотримання принципів академічної доброчесності під час навчання та у творчій діяльності здобувачів освіти;

- запобігання та протидія булінгу (цькуванню);

- створення умов щодо професійного зростання педагогічних працівників;

- планування освітньої діяльності: механізм розробки, затвердження, моніторингу та періодичного перегляду освітніх програм;

- створення інклюзивного освітнього середовища;

- академічної свободи педагогічних працівників.

3.3. Відповідність результатів навчання учнів державним стандартам освіти здійснюється відповідно до Державного стандарту початкової загальної

6

освіти, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2011 року №462 «Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти», Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 року №1392 «Про затвердження Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти».

3.4. Забезпечення публічної інформації здійснюється відповідно до ст. 30 Закону України «Про освіту», інших нормативно-правових актів щодо організації освітнього процесу і передбачає оприлюднення інформації та її регулярне оновлення із використанням наявних ресурсів для інформування (веб-сайту, інформаційних стендів).

3.5. Політика дотримання принципів академічної доброчесності у діяльності педагогічних працівників і здобувачів освіти базується на вимогах ст. 42 Закону України «Про освіту» та реалізується за такими напрямами:

- організація роботи відповідно до «Положення про академічну доброчесність КЗ «Пісочинська ЗОШ», схваленого педагогічною радою (протокол від 28.10.2020 №-3), затвердженого керівником 29.10.2020 р. та його оприлюднення на веб-сайті КЗ «Пісочинська ЗОШ»;

- інформування учасників освітнього процесу про норми академічної доброчесності, їх важливість та відповідальність за їх порушення;

- справедливе оцінювання здобувачів освіти;

- розроблення вчителями завдань, що унеможливлюють списування;

- постійне відстеження дотримання принципів академічної доброчесності учасниками освітнього процесу, оперативне реагування керівництва закладу освіти на їх порушення та оцінку ефективності прийнятих рішень.

3.6. Реалізація політики запобігання та протидії булінгу (цькуванню) у КЗ «Пісочинська ЗОШ» включає:

- розробку плану заходів із запобігання та протидії булінгу (цькування), що включає інформування учасників освітнього процесу про антибулінгову

7

політику закладу, висвітлення питань із запобігання булінгу під час заходів для педагогічних працівників, бесіди для здобувачів освіти та їх батьків щодо профілактики булінгу;

- ознайомлення педагогічних працівників із порядком реагування на звернення про випадки булінгу;

- здійснення профілактичних заходів для здобувачів освіти щодо запобігання та протидії булінгу;

- проведення інформаційних заходів для батьків здобувачів освіти щодо пропусків занять, профілактики насильства у дитячому колективі, кібербулінгу тощо;

- відстеження дотримання в закладі освіти всіма учасниками освітнього процесу чинних законодавчих та нормативно-правових актів щодо профілактики насильства та булінгу, своєчасне реагування керівництва закладу на випадки булінгу.

3.7. Створення умов щодо професійного зростання педагогічних працівників є складовою внутрішньої системи забезпечення якості освіти та здійснюється відповідно до Порядку підвищення кваліфікації педагогічних та науково-педагогічних працівників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 №800 (зі змінами відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2019 №1133).

3.8. Із метою забезпечення умов щодо професійного зростання педагогічних працівників у КЗ «Пісочинська ЗОШ»:

- здійснюється інформування педагогічних працівників про сучасні форми і методи професійного самовдосконалення;

- систематично вивчаються потреби педагогічних працівників щодо підвищення кваліфікації та професійного розвитку, результати якого враховуються при організації та плануванні методичної роботи;

8

- використовуються різні форми і методи роботи з педагогічними працівниками відповідно до їх освітніх потреб з урахуванням диференційованого та особистісно орієнтованого підходів;

- створюється система матеріального та морального стимулювання педагогічних працівників до підвищення кваліфікації;

- надається адресна допомога педагогічним працівникам, спрямована на підвищення їх професійної майстерності.

3.9. Формами підвищення кваліфікації є інституційна (очна (денна, вечірня), заочна, дистанційна, мережева), дуальна, на робочому місці тощо. Форми підвищення кваліфікації можуть поєднуватись.

3.10. Основними видами підвищення кваліфікації є:

- навчання за програмою підвищення кваліфікації при закладах, які є суб'єктами підвищення кваліфікації;

- стажування;

- участь у семінарах, практикумах, тренінгах, вебінарах, майстер-класах тощо.

3.11. Загальна кількість академічних годин для підвищення кваліфікації педагогічного працівника впродовж п’яти років не може бути меншою за 150 годин, з яких певна кількість годин має бути обов’язково спрямована на вдосконалення знань, вмінь і практичних навичок у частині роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.

3.12. Щорічний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників затверджує педагогічна рада.

3.13. Планування освітньої діяльності: механізм розробки, затвердження, моніторингу та періодичного перегляду освітніх програм.

На основі освітньої програми заклад освіти складає та затверджує навчальний план, що конкретизує організацію освітнього процесу.

Навчальний план є окремим документом, що визначає перелік освітніх галузей відповідно до Державного стандарту, предметів інваріантної складової, курсів за вибором, факультативних курсів, спецкурсів, що

9

забезпечують варіативну складову навчального плану. Водночас навчальний план є складовою освітньої програми закладу освіти, як це відображено в наказах Міністерства освіти і науки України про типові освітні програми.

Річний навчальний план погоджує педагогічна рада КЗ «Пісочинська ЗОШ», затверджує директор і вводить в дію наказом по закладу.

Річні навчальні плани складаються для кожного класу відповідного рівня загальної середньої освіти.

Річні навчальні плани розробляють робочі групи у складі заступника директора з навчально-виховної роботи, голів методичних об’єднань.

Календарно-тематичне планування з навчальних предметів інваріантної і варіативної складової навчального плану розробляють учителі за погодженням із відповідними шкільними методичними об’єднаннями КЗ «Пісочинська ЗОШ» згідно з вимогами Типових освітніх програм.

3.14. Створення інклюзивного освітнього середовища.

Освіта у закладі надається шляхом створення належного фінансового, кадрового, матеріально-технічного забезпечення та створення універсального дизайну та розумного пристосування, що враховує індивідуальні потреби здобувачів освіти.

Універсальний дизайн закладу освіти створюється на таких принципах:

- рівність і доступність використання: надання однакових засобів для всіх користувачів з метою уникнення відособлення окремих груп ;

- гнучкість використання: дизайн забезпечує наявність перелік індивідуальних налаштувань і можливостей з урахуванням потреб користувачів;

- просте та зручне використання;

- сприйняття інформації з урахуванням різних сенсорних можливостей користувачів: дизайн сприяє ефективному донесенню всієї необхідної інформації до користувача незалежно від зовнішніх умов або можливостей сприйняття користувача;

10

- припустимість помилок: дизайн зводить до мінімуму можливість виникнення ризиків і шкідливих наслідків випадкових або ненавмисних дій користувачів;

- низький рівень фізичних зусиль: дизайн розраховано на затрату незначних фізичних ресурсів користувачів, на мінімальний рівень стомлюваності;

- наявність необхідного розміру і простору при підході, під’їзді та різноманітних діях, незважаючи на фізичні параметри, стан і ступінь мобільності користувача.

ІV. ОСНОВНІ КОМПОНЕНТИ ВИВЧЕННЯ

ЯКОСТІ ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В КЗ «ПІСОЧИНСЬКА ЗОШ»

4.1. Основними компонентами вивчення якості освітньої діяльності в КЗ «Пісочинська ЗОШ» визначено:

- критерії, правила і процедури оцінювання результатів навчання здобувачів освіти;

- критерії, правила і процедури оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників;

- критерії, правила і процедури оцінювання управлінської діяльності керівних працівників;

- внутрішній моніторинг якості освіти;

- самооцінювання освітньої діяльності.

4.2. Критерії, правила і процедури оцінювання результатів навчання здобувачів освіти.

Оцінювання результатів навчання здійснюється відповідно до:
- орієнтовних вимог до контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 19 серпня 2016 року № 1009;
- критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) у

11

системі загальної середньої освіти, затверджених наказом МОН молодь спорту від 13.04.2011 року № 329.

Критерії оцінювання навчальних досягнень реалізуються в нормах оцінок, які встановлюють чітке співвідношення між вимогами до знань, умінь і навичок, які оцінюються, та показником оцінки в балах і включає:

- критерії оцінювання навчальних досягнень учнів;

- інформування здобувачів освіти про критерії, правила, процедури оцінювання навчальних досягнень, вимоги до оцінювання різних видів робіт;

- вимірювання рівня оволодіння учнями ключовими компетентностями відповідно до ст. 12 Закону України «Про освіту», Концептуальних засад реформування середньої школи «Нова українська школа»;

- використання поточного, тематичного, підсумкового та формувального оцінювання;

- залучення учнів до взаємооцінювання та самооцінювання навчальної діяльності та навчальних досягнень;

- справедливість та об’єктивність оцінювання навчальної діяльності учнів та їх навчальних досягнень.

Навчальні досягнення здобувачів освіти у 1-2 класах підлягають вербальному, формувальному оцінюванню, у 3-4 – формувальному та підсумковому (бальному) оцінюванню.

Формувальне оцінювання учнів 1 класу проводиться відповідно до Методичних рекомендацій щодо формувального оцінювання учнів 1 класу

(листи Міністерства освіти і науки України №2.2-1250 від 18.05.2018 та №2.2-1255 від 21.05.2018).

Формувальне оцінювання учнів 2 класу проводиться відповідно до Методичних рекомендацій щодо формувального оцінювання учнів 2 класу (наказ Міністерства освіти і науки України №1154 від 27.08.2019).

Навчальні досягнення учнів 3-4 класів оцінюються відповідно критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів, затверджених наказом Міністерства

12

освіти і науки України від 21.08.2013 року№ 1222 «Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів з базових дисциплін в системі загальної середньої освіти», наказу Міністерства освіти і науки України від 19.08.2016 року № 1009 «Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 21.08.2013 № 1222», учнів 5-11 класів:

- згідно наказу МОНу від 05.05.2008 року№ 371 «Загальні критерії оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти».

Результатами освітньої діяльності здобувачів освіти на всіх етапах освітнього процесу є сформовані компетентності.

Вимоги до обов’язкових результатів навчання визначаються з урахуванням компетентнісного підходу до навчання, в основу якого покладено ключові компетентності.

До ключових компетентностей належать:

- вільне володіння державною мовою,

- здатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) та іноземними мовами;

- математична компетентність;

- компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій;

- інноваційність;

- екологічна компетентність;

- інформаційно - комунікаційна компетентність

- навчання впродовж життя;

- громадянські та соціальні компетентності;

- культурна компетентність;

- підприємливість та фінансова грамотність.

Основними видами оцінювання здобувачів освіти є поточне та підсумкове (тематичне, семестрове, річне), державна підсумкова атестація.

Оцінювання якості знань здобувачів освіти здійснюється відповідно до «Загальних критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів у системі

13

загальної середньої освіти», які в обов’язковому порядку розміщені на веб-сторінці закладу освіти, які виходять із чинних нормативно-правових актів в освіті на даний період.

Критерії оцінювання навчальних досягнень реалізуються в нормах оцінок, які встановлюють чітке співвідношення між вимогами до знань, умінь і навичок, що оцінюються, та показником оцінки в балах.

Підсумкове оцінювання передбачає зіставлення навчальних досягнень здобувачів з конкретними очікуваними результатами навчання, визначеними освітньою програмою. Здобувачі початкової освіти проходять наприкінці 4 класу державну підсумкову атестацію, яка здійснюється лише з метою моніторингу якості освітньої діяльності закладів освіти та (або) якості освіти.

Педагогічні працівники КЗ «Пісочинська ЗОШ», ураховуючи загальні тенденції трансформації освітнього процесу, можуть застосовувати також формувальне оцінювання для учнів 3-11 класів, розробляти чіткі критерії оцінювання робіт, оцінювання яких має елементи суб’єктивізму.

Обов’язковою вимогою до кожного педагогічного працівника закладу є оголошення критеріїв, правил та процедур оцінювання учнів щорічно з предмету у цілому, для кожного типу робіт та кожної роботи зокрема.

Критерії оцінювання з кожної навчальної дисципліни, що вивчається учнями класу, мають бути розміщенні на інформаційному стенді кожного навчального кабінету, а також опубліковані у відповідній тематичній теці на офіційному сайті закладу освіти.

4.3. Критерії, правила і процедури оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників застосовується з метою організації безперервного розвитку педагогічних працівників, створення умов для вдосконалення ними власних професійних компетентностей. Вимоги до педагогічних працівників КЗ «Пісочинська ЗОШ» встановлюються у відповідності до розділу VІІ Закону України «Про освіту» від 05.09.2017 року №2143-ѴІІІ, чинного з 28.09.2017 року.

14

Основними критеріями оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників є:

- стан забезпечення кадрами відповідно фахової освіти;

- освітній рівень педагогічних працівників;

- результати атестації;

- систематичність підвищення кваліфікації;

- наявність педагогічних звань, почесних нагород;

- наявність авторських програм, посібників, методичних рекомендацій,

статей тощо;

- участь в експериментальній діяльності;

- результати освітньої діяльності;

- оптимальність розподілу педагогічного навантаження;

- показник плинності кадрів.

З метою вдосконалення професійної підготовки педагогів КЗ «Пісочинська ЗОШ» шляхом поглиблення, розширення й оновлення професійних компетентностей організовується підвищення кваліфікації педагогічних працівників.

Щорічне підвищення кваліфікації педагогічних працівників здійснюється відповідно до статті 59 Закону України "Про освіту".

Критерії, правила і процедури оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників включає в себе атестацію та сертифікацію.

Атестація педагогічних працівників проводиться відповідно до частини четвертої статті 54 Закону України «Про освіту», постанови Кабінету Міністрів України №1190 від 27.12.2018 року та на підставі Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України №930 від 06.10.2010 (зі змінами, затвердженими наказами Міністерства освіти і науки України України №1473 від 20.12.2011 та №1135 від 08.08.2013).

15

Сертифікація педагогічних працівників проводиться відповідно до Положення про сертифікацію педагогічних працівників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2018 р. № 1190 (зі змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 24 грудня 2019 р. № 1094).

Метою сертифікації є виявлення та заохочення педагогічних працівників з високим рівнем педагогічної майстерності, які володіють методиками

компетентнісного навчання і новими освітніми технологіями та сприяють їх поширенню.

Педагогічні працівники беруть участь у сертифікації виключно на добровільних засадах і можуть відмовитися від участі на будь-якому її етапі.

Сертифікація складається з трьох етапів, що відбуваються послідовно один за одним, а саме із:

1) незалежного тестування учасників сертифікації;

2) самооцінювання учасниками сертифікації власної педагогічної майстерності;

3) вивчення практичного досвіду роботи учасників сертифікації.

4.4. Критерії, правила і процедури оцінювання управлінської діяльності керівних працівників.

Метою оцінювання управлінської діяльності керівних працівників КЗ «Пісочинська ЗОШ» є забезпечення якості освіти в закладі. Управлінський цикл передбачає стратегічне та поточне планування освітньої діяльності, організацію освітнього процесу, здійснення моніторингу виконання поставлених завдань та інші дії.

Процедура управління процесом забезпечення якості освіти в КЗ «Пісочинська ЗОШ» включає:

- ухвалення рішення про початок формування системи внутрішнього забезпечення якості освіти та якості освітньої діяльності;

16

- створення робочої групи для колегіального розроблення внутрішньої системи якості освіти;

- призначення відповідальних за розробку, впровадження та функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти;

- навчання педпрацівників правилам і процедурам впровадження внутрішньої системи забезпечення якості освіти;

- формування та підготовка аналітичної групи з визначення ефективності впровадження та функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти на окремих етапах та у цілому;

- формування Політики та Цілей у сфері якості (на перспективу, навчальний рік тощо);

- визначення видів діяльності та процесів у рамках складових внутрішньої системи забезпечення якості освіти;

- розробка процедур для визначених процесів (дій, заходів) (внутрішні нормативні основи закладу освіти);

- визначення та розвиток системи моніторингу якості в закладі; -удосконалення системи аналізу та прийняття підсумкових рішень.

Критерії ефективності управлінської діяльності в КЗ «Пісочинська ЗОШ» щодо забезпечення функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти:

- наявність нормативних документів, де закріплені вимоги до якості освітнього процесу (модель випускника, освітня програма);

- оптимальність та дієвість управлінських рішень;

- керованість процесу управління забезпеченням функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти (наявність посадових осіб, які відповідають за управління якістю освітнього процесу);

- формування освітньої програми закладу освіти (раціональність використання інваріантної, варіативної складової);

17

-підвищення показника відповідності засвоєних здобувачами освіти рівня та обсягу знань, умінь, навичок, інших компетентностей вимогам стандартів освіти;

- кореляція показників успішності з результатами державної підсумкової атестації, зовнішнього незалежного оцінювання;

- наявність та ефективність системи моральних стимулів для досягнення високого рівня якості освітнього процесу.

4.5. Моніторинг якості освіти.

Механізм підготовки та проведення моніторингу визначається Порядком проведення моніторингу якості освіти, затвердженим наказом Міністерста освіти і науки України 16 січня 2020 року №54, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 10 лютого 2020 року за №154/34437.

Моніторинг якості освіти -система послідовних і систематичних заходів, що здійснюються з метою виявлення та відстеження тенденцій у розвитку якості освіти у закладі освіти, встановлення відповідності фактичних результатів освітньої діяльності її заявленим цілям, а також оцінювання ступеня, напряму і причин відхилень від цілей.

Програма внутрішнього моніторингу якості освіти розробляється терміном на 3 роки, затверджується наказом директора КЗ «Пісочинська ЗОШ» та містить:

- систему показників для моніторингу (умови, процеси, результати);

- перелік наявного в закладі інструментарію для вимірювання показників;

- методи аналізу даних, що використовуються в межах моніторингової діяльності для визначення факторів впливу на результати освітньої діяльності (порівняльний аналіз, квадрант-аналіз, кореляційний аналіз);

- терміни проведення досліджень;

- відповідальних осіб за організацію, проведення моніторингових процедур, узагальнення та аналіз отриманих даних.

Внутрішній моніторинг проводиться за такими етапами:

18

- планування та організація моніторингових досліджень на рівні закладу освіти;

- забезпечення якості моніторингових процедур;

- здійснення аналітичної діяльності;

- розробка коригувальних заходів за результатами моніторингу.

Предметом моніторингу є якість освітнього процесу в закладі освіти.

Об’єктом моніторингу є система організації освітнього процесу в школі, що включає кілька рівнів:

- здобувач освіти;

- учитель; - класний керівник;

- батьки і громадськість та ін.

Суб’єктами моніторингу виступають:

- моніторингова група;

- адміністрація закладу;

- органи управління освітою (різних рівнів).

Основними формами моніторингу є:

- самооцінювання власної діяльності педагогами, здобувачами освіти, адміністрацією;

- внутрішня оцінка діяльності адміністрацією, керівниками методичних об’єднань (проведення контрольних робіт, участь у І та ІІ етапі Всеукраїнських предметних олімпіад, відвідування уроків).

Результати внутрішнього моніторингу узагальнюються, аналізуються, оприлюднюються, доводяться до відома всіх учасників освітнього процесу та використовуються в педагогічній діяльності.

4.6. Самооцінювання освітньої діяльності.

З метою аналізу стану сформованості та функціонування внутрішньої системи у закладі освіти проводиться самооцінювання.

19

Самооцінювання є процесом вивчення та оцінювання ефективності функціонування внутрішньої системи з метою вдосконалення освітніх і управлінських процесів закладу освіти:

Для оцінювання виконання вимог слугують:

- критерії (підстава для оцінювання);

- індикатори (показники, що відображають стан об’єктів спостереження, їх якісні або кількісні характеристики);

- методи збору відповідної інформації, яка підлягає аналізу та оцінюванню;
Самооцінювання здійснюється впродовж навчального року за моделлю:

- щорічне комплексне самооцінювання за окремими рівнями освіти (початкова, базова, профільна середня освіта).

Організація самооцінювання передбачає:

- збір та аналіз інформації, отриманої за допомогою під час спостереження, опитування та вивчення документації;

- узагальнення результатів самооцінювання освітніх і управлінських процесів закладу освіти;

- обговорення та оприлюднення результатів самооцінювання освітніх і управлінських процесів. Для проведення самооцінювання освітньої діяльності використовуються такі методи збору інформації:

- опитування учасників освітнього процесу (анкетування, індивідуальне інтерв’ю, фокус-групове дослідження);

- спостереження (за освітнім середовищем, проведенням навчальних занять тощо);

- вивчення документації закладу освіти.

Інформація, одержана в ході опитування, спостереження та вивчення документації, узагальнюється та на її основі визначаються тенденції в організації освітніх і управлінських процесів закладу освіти, досягнення та труднощі у формування внутрішньої системи.

20

Здійснення самооцінювання відбувається відповідно до рівнів оцінювання якості освітньої діяльності, затверджених наказом Державної служби якості освіти України від 09 січня 2020 року №01-11/1 (в редакції наказу від 27 серпня 2020 року №01-11/42, а саме: перший (високий), другий (достатній), третій (вимагає покращення), четвертий (низький).

Результати самооцінювання освітніх і управлінських процесів закладу освіти розглядається на засіданні педагогічної ради.

Для забезпечення прозорості та інформаційної відкритості КЗ «Пісочинська ЗОШ» результати самооцінювання включаються до річного звіту директора закладу освіти, який оприлюднюється на вебсайті закладу освіти відповідно до частини другої статті 30 Закону України «Про освіту».

V. ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ

Очікуваними результатами щодо створення та функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти є:

- підвищення якості освіти в закладі та забезпечення його сталого розвитку;

- надання підтримки учасникам освітнього процесу в підвищенні якості освіти;

- створення атмосфери довіри до закладу освіти серед педагогічних працівників, здобувачів освіти та їх батьків.

Додаток

до Положення про внутрішню систему

забезпечення якості освіти

НАПРЯМ І. ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

Вимога/правило 1.1. Забезпечення комфортних і безпечних умов навчання та праці
Критерії оцінювання заходи Методи збору інформації відповідальний Корекція діяльності
1.1.1.Приміщення і територія КЗ «ПЛ «Джерело» є безпечним та комфортним для навчання та праці 1. Обстеження технічного стану будівлі 2. Перевірка готовності навчальних кабінетів: - Складання актів-дозволів на проведення занять в навчальних кабінетах, спортивній залі та спортивних майданчиках, - Проведення іспитів спортивного обладнання та інвентарю в спортивній залі та на спортивному майданчику; - Перевірка роботи обладнання зовнішнього освітлення подвір’я ; - Контроль наявності правил протипожежної безпеки в кабінетах; - Контроль за безпекою обладнання, приладів . - Організація проведення перевірки якості питної води. - Проведення інвентаризації шкільного майна. 3.Проведення профілактичної роботи з учнями щодо дотримання гігієнічних вимог - Акти Спостереження Акти готовності Спостереження Завгосп Завгосп Медична сестра
1.1.2. Заклад освіти забезпечений навчальними та іншими приміщеннями з відповідним обладнанням, що необхідні для реалізації освітньої програми 1.Наявність у закладі необхідних приміщень та засобів навчання: -навчальних кабінетів; -бібліотеки; -спортивної зали; -кабінету інформатики; -кабінету психолога; -їдальні; Допоміжних та підсобних приміщень. 2. Навчальні кабінети обладнані з урахуванням санітарно-гігієнічних вимог та вимог охорони праці та безпеки життєдіяльності. Акти









спостереження
Керівник









Керівник
1.1.3. Здобувачі освіти та працівники закладу освіти обізнані з вимогами охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правилами поведінки в умовах надзвичайних ситуацій і дотримуються їх 1.Проведення інструктажів з учасниками освітнього процесу з охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правил поведінки в умовах надзвичайних ситуацій 2. Проведення навчання працівників закладу з охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правил поведінки в умовах надзвичайних ситуацій. 3. Забезпечення дотримання техніки безпеки і протипожежної безпеки учасниками освітнього процесу 4. Проведення тренувальних евакуацій учнів та працівників закладу
1.1.4. Працівники обізнані з правилами поведінки в разі нещасного випадку зі здобувачами освіти та працівниками закладу освіти чи раптового погіршення їх стану здоров’я і вживають необхідних заходів у таких ситуаціях 1.Організувати навчання педагогічних працівників з питань надання домедичної допомоги, реагування. 2. Реагування на випадки травмування або погіршення самопочуття здобувачів освіти та працівників під час освітнього процесу. Анкетування Заступник директора з НВР
1.1.5. У закладі освіти створюються умови для харчування здобувачів освіти і працівників 1.Організувати здорове харчування здобувачів освіти, формувати культуру харчування. 2. Безпека і якість продуктів харчування та продовольчої сировини. 3. Виконання норм харчування опитування Директор Заступник директора Працівники харчоблоку
1.1.6. У закладі освіти створюються умови для безпечного використання мережі Інтернет, в учасників освітнього процесу формуються навички безпечної поведінки в Інтернеті 1.Уроки медіаграмотності з питань безпечного використання електронних джерел інформації 2.Розроба Правил користування мережею Інтернет, ознайомлення з ними всіх учасників освітнього процесу; оприлюднення Правил на інформаційних стендах. 3.Модернізація доступу до мережі інтернет в корпус № 2,3,4 та частково корпус №1. 4.Уучасті здобувачів освіти у ВЕБ-конкурсах Анкета Правила
1.1.7. У закладі освіти застосовуються підходи для адаптації та інтеграції здобувачів освіти до освітнього процесу, професійної адаптації працівників 1. Забезпечити виконання конституційних прав дітей на освіту: - забезпечити відкриття 1-го класу з українською мовою навчання; - продовжити функціонування 10-го класу з профільним навчанням; - організувати профорієнтаційну роботу серед майбутніх випускників школи - відкрити інклюзивний клас згідно з чинним законодавством; - відкрити групи подовженого дня згідно з поданими заявами батьків. 2. Система роботи у закладі з питань адаптації та інтеграції здобувачів освіти до освітнього процесу: -діагностика учнів 1,5,10 класів; -відвідування уроків з метою виявлення адаптації до освітнього процесу; -проведення батьківських зборів, засідання педагогічної ради щодо адаптації учнів 1, 5 класів.
Вимога/правило 1.2.Створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації
1.2.1 Заклад освіти планує та реалізує діяльність щодо запобігання будь-яким проявам дискримінації, булінгу в закладі 1.Вивчення рівня психологічного комфорту та безпеки в освітньому закладі 2.Розробити план заходів щодо запобігання проявів та протидії булінгу (цькуванню), оприлюднення його на сайті. 3.Проведення батьківських зборів та засідань учнівського самоврядування з питань протидії проявів булінгу (цькуванню) та дискримінації 4.Розробити та погодити план спільної роботи зі Службою у справах дітей, сім’ї та молоді Пісочинської селищної ради та з сектором по роботі з неповнолітніми Люботинського ВП в Харківській області 5.Аналіз результативності проведення заходів з попередження будь-яких форм дискримінації, булінгу. Анкети План Сайт Протоколи План Анкетування Соціальний педагог Соціальний педагог Соціальний педагог Соціальний педагог Соціальний педагог
1.2.2. Правила поведінки учасників освітнього процесу в закладі освіти забезпечують дотримання етичних норм, повагу до гідності, прав і свобод людини 1.Ознайомлення з правилами поведінки всіх учасників освітнього процесу та обговорення на засіданнях педради, органів учнівського самоврядування, батьківських зборах. Оприлюднення Правил на сайті закладу 2. Здійснення постійного контролю щодо причин відсутності учнів на уроках, запізнень, аналіз порушень дисципліни та порядку в закладі Анкетування Журнал відвідувань Протоколи засідань нарад при директорові Заступник директора з НВР Заступник директора з НВР Класні керівники
1.2.3 Керівник та заступники керівника (далі – керівництво) закладу освіти, педагогічні працівники протидіють булінгу, іншому насильству, дотримуються порядку реагування на їх прояви 1.Координація роботи Ради з профілактики правопорушень згідно плану роботи, оприлюднення на інформаційних стендах. 2.Здійснення психологічною службою системної роботи з виявлення, реагування та запобігання булінгу та іншим видам насильства (діагностика, індивідуальна робота, тренінги) План роботи Ради Діагностика Психолог Психолог
Вимога/правило 1.3. Формування інклюзивного, розвивального та мотивуючого до навчання освітнього середовища
1.3.1. Приміщення та територія закладу освіти облаштовуються з урахуванням принципів універсального дизайну та/або розумного пристосування 1.Пристосування освітнього простору (доступність туалетних кімнат, достатній для пересування простір між меблями) 2.Інформативність (наявність позначок, вказівників, написів) 3. Обладнання (меблі, висота яких регулюється) Обстеження Обстеження Завгосп Завгосп
1.3.2. У закладі освіти застосовуються методики та технології роботи з дітьми з особливими освітніми потребами 1.Підбір відповідних педагогічних працівників (асистенти вчителя) для реалізації інклюзивного навчання відповідно до висновків ІРЦ 2. Вивчення передового досвіду, інноваційних методик щодо роботи з дітьми з ООП 3.Забезпечити участь педагогічних працівників, які будуть працювати з дітьми з особливими освітніми потребами в заходах,щодо підвиження їх фахової кваліфікації Матеріали Сертифікати Директор Заступник директора з НВР Заступник директора з НВР
1.3.3. Заклад освіти взаємодіє з батьками дітей з особливими освітніми потребами, фахівцями інклюзивно-ресурсного центру, залучає їх до необхідної підтримки дітей під час здобуття освіти 1.Розробити індивідуальну програму розвитку дітей з ООП за участі батьків, асистента вчителя, класного керівника, спеціалістів (логопеда, соціального педагога, практичного психолога, медичного працівника) Програма розвитку Асистент вчителя
1.3.4.Освітнє середовище мотивує здобувачів освіти до оволодіння ключовими компетентностями та наскрізними уміннями, ведення здорового способу життя 1.Залучення учасників освітнього процесу до прийняття рішень щодо змін в організації освітнього 2. Консультації батьків щодо особливостей розвитку, навчання та виховання дітей, ведення здорового способу життя середовища. Опитування Заступник директора з НВР Класні керівники
1.3.5.У закладі освіти створено простір інформаційної взаємодії та соціально- культурної комунікації учасників освітнього процесу (бібліотека, інформаційно- ресурсний центр тощо) 1. Поповнювати бібліотечний фонд методичною літературою щодо особливостей розвитку та навчання дітей з ООП 2. Проведення навчальних занять поза межами класної кімнати ( на шкільному подвір’ї, спортивних майданчиках тощо) 3. Проведення фізкультхвилинок, динамічних перерв Картотека Спостереження Фотозвіти Бібліотекар Вчителі-предметники Вчитель фізичної культури

НАПРЯМ 2. СИСТЕМА ОЦІНЮВАННЯ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ

Вимога/правило 2.1. наявність відкритої, прозорої і зрозумілої для здобувачів освіти системи оцінювання їх навчальних досягнень
2.1.1. Здобувачі освіти отримують від педагогічних працівників інформацію про критерії, правила та процедури оцінювання навчальних досягнень 1.Розробка для кожного предмету чітких і зрозумілих критеріїв, правил та процедур оцінювання, які грунтуються на критеріях, за.тверджених МОН 2. Оприлюднити критерії, правила та процедури оцінювання навчальних досягнень (тематичних, семестрових, річних, підсумкових) на інформаційних стендах, сайті ліцею. 3. Моніторинг системи оцінювання через: -спостереженням за проведенням навчального заняття; -вивчення оприлюднених критеріїв оцінювання. Обговорення на засіданнях методичних об’єднань, нарадах при директорові, педрадах, Раді ліцею. Критерії оцінювання Стенди Сайт Голови МО Заступник директора з НВР
2.1.2. Система оцінювання в закладі освіти сприяє реалізації компетентнісного підходу до навчання 1.Проведення науково-педагогічних семінарів тренінгів, просвітницької роботи з вчителями щодо впровадження компетентнісного підходу в системі оцінювання. 2. Застосування системи оцінювання, спрямованої на реалізацію компетентнісного підходу, на оцінювання не лише результату, але й процесу навчання, індивідуального поступу кожного учня. Матеріали Аналітична довідка Заступник директора з НВР Заступник директора з НВР
2.1.3. Здобувачі освіти вважають оцінювання результатів навчання справедливим і об’єктивним 1. Спільне розроблення з учнями критеріїв оцінювання 2.Опитування здобувачів освіти та батьків щодо об’єктивності оцінювання у закладі. Критерії Анкети Голови МО Класні керівники
Вимога /правило 2.2. Застосування внутрішнього моніторингу, що передбачає систематичне відстеження та коригування результатів навчання кожного здобувача освіти
2.2.1. У закладі освіти здійснюється аналіз результатів навчання здобувачів освіти 1.Моніторинги результатів навчання здобувачів освіти: · моніторинг адаптації дітей у закладі 1, 5, 10-ті класи; · порівняльний аналіз результатів контрольних зрізів з профільних предметів наприкінці семестру; · порівняльний ананліз середнього балу навчальних досягнень учнів з окремих предметів; · моніторинг навчальних досягнень учнів (контрольні та діагностичні роботи за підсумками І, ІІ семестрів) 2.Організація й проведення ДПА в 4-х, 9-х, 11-х класах 3. Складання аналітичного звіту, статистичного аналізу. 3.Аналіз результатів ДПА у формі ЗНО на нараді при директорові та на засіданнях методичних об’єднань Аналітичні дані Матеріали ДПА Аналітичні матеріали Зступник директора з НВР Заступник директора з НВР Заступник директора з НВР
2.2.2. У закладі освіти впроваджується система формувального оцінювання 1. Психологічні тренінги з питань мотивації до навчання. 2. Участь у семінарах, конференціях, вебінарах щодо впровадження формувального оцінювання. 3. Відстеження особистісного поступу здобувачів освіти 1-4 класів, формування у них позитивної самооцінки, відзначення досягнень, підтримання бажання навчатися Матеріали тренінгів Сертифікати Свідоцтво досягнень Психолог Вчителі Класні керівники
Вимога / правило 2.3. Спрямованість системи оцінювання на формування у здобувачів освіти відповідальності за результати свого навчання, здатності до самооцінювання
2.3.1. Заклад освіти сприяє формуванню у здобувачів освіти відповідального ставлення до результатів навчання 1.Створення банку даних обдарованої молоді. 2. Проведення консультацій, індивідуальних занять з метою підготовки до участі в учнівських олімпіадах, конкурсах, турнірах, науково-дослідницької діяльності. 3. Організація роботи гуртків, спецкурсів з метою розвитку компетентної особистості школяра 4. Організаційно-методичне забезпечення проведення ЗНО Банк даних Графіки підготовки Результати Заступник директора з НВР Заступник директора з НВР
2.3.2. Заклад освіти забезпечує самооцінювання та взаємооцінювання здобувачів освіти 1.Використання на уроках прийомів самооцінювання та взаємооцінювання здобувачів освіти (аналіз власних результатів учнів, складання ними програми діяльності на наступний етап з урахуванням отриманих результатів) 2. Проведення методичних нарад, семінарів з питань самооцінювання та взаємооцінювання здобувачів освіти.

НАПРЯМ 3. ОЦІНЮВАННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ

Вимога/правило 3.1. Ефективність планування педагогічними працівниками своєї діяльності, використання сучасних освітніх підходів до організації освітнього процесу з метою формування ключових компетентностей здобувачів освіти
3.1.1. Педагогічні працівники планують свою діяльність, аналізують її результативність 1. Опрацювання методичних рекомендацій щодо викладання навчальних предметів на засіданнях МО 2. Рекомендації щодо змісту календарно-тематичного плану та забезпечення вільного доступу до освітньої програми закладу. 3. Аналіз методичними об’єднаннями закладу виконання календарно-тематичних планів (за підсумками І.ІІ семестрів) 4.Визначення самоосвітніх тем педагогів та форм їх висвітлення Протоколи МО Календарно-тематичний план Голови МО Заступник директора з НВР
3.1.2. Педагогічні працівники застосовують освітні технології, спрямовані на формування ключових компетентностей і наскрізних умінь здобувачів освіти 1. Обговорення питань впровадження компетентнісного підходу на педрадах, нарадах при директорові. 2. Вивчення системи роботи вчителів через відвідування навчальних занять та проведення контрольних зрізів якості знань учнів, зокрема з використанням завдань міжнародних моніторингових досліджень. 3. Проведення предметних тижнів та декад проєктої діяльності. Протоколи Спостереження Заступник директора з НВР
3.1.3. Педагогічні працівники беруть участь у формуванні та реалізації індивідуальних освітніх траєкторій (ІОТ) для здобувачів освіти (за потреби) 1. Вивчення питання про необхідність розробки ІОТ та прийняття рішення педрадою про розробку ІОТ та її форми (співпраця вчителів, практичного психолога та батьків тощо) 2. Розробка рекомендацій щодо вибору форм, темпу, способів навчання, які відповідають індивідуальним особливостям учнів 3.Сприяння здійсненню учнем самооцінки власної діяльності 4. Впровадження профільного навчаннядля реалізації індивідуальних освітніх траєкторій здобувачів освіти 5. Здійснення моніторингу реалізації індивідуальної освітньої траєкторії Рекомендації Критерії самооцінювання Програма Матеріали моніторингу Заступник директора з НВР Заступник директора з НВР Вчителі-предметники Вчителі-предметники Заступник директора з НВР
3.1.4. Педагогічні працівники створюють та/або використовують освітні ресурси (електронні презентації, відеоматеріали, методичні розробки, веб-сайти, блоги тощо) 1. Забезпечення вчителів інформацією про наявні інструменти для створення навчальних занять з опанування вчителями освітніх ресурсів. 2. Вивчення створених вчителями освітніх ресурсів ( електронні презентації, відеоматеріали, методичні розробки, вебсайти, блоги) через спостереження за проведенням навчальних занять 3. Аналіз засобів професійного розвитку педагогічних працівників. Протокол засідання наради при директорові Спостереження Тестування Заступник директора з НВР Директор Заступник директора з НВР
3.1.5. Педагогічні працівники сприяють формуванню суспільних цінностей у здобувачів освіти у процесі їх навчання, виховання та розвитку 1. Спостереження за навчальними заняттями і тематичними позаурочними заходами з метою виявлення якості реалізації наскрізного процесу виховання, поєднання виховного процесу з формуванням ключових компетентностей. 2. Проведення циклу виховних заходів, спрямованих на сприяння гармонізації мікроклімату у класі. 3. Проведення екскурсій, туристичних походів, квестів тощо, спрямованих на стимулювання дружньої взаємодії між учнями, сприяння соціалізації закритих до спілкування дітей. 3. Узагальнення інформації за результатами моніторингу, винесення питання щодо формування суспільних цінностей у здобувачів освіти на нараду при директорові Спостереження План роботи Фотозвіти Протокол наради при директорові Заступник директора з НВР Класні керівники Класні керівники Заступник директора з НВР
3.1.6. Педагогічні працівники використовують інформаційно-комунікаційні технології в освітньому процесі 1. Системна робота над створенням відповідної матеріально-технічної бази ліцею (ПК, мережа Інтернет у всіх навчальних корпусах закладу). 2. Проведення навчально- презентаційних занять та індивідуальних консультацій з розвитку комп’ютерної грамотності, формування інформаційної культури вчителя. 3.Створення наочності, дидактичних матеріалів в електронному вигляді 4.Використання електронних підручників в освітньому процесі Клопотання Матеріали Матеріали Директор Заступник директора з НВР Вчителі Вчителі
3.2. Вимога/правило Постійне підвищення професійного рівня і педагогічної майстерності педагогічних працівників
3.2.1.Педагогічні працівники сприяють формуванню, забезпечують власний професійний розвиток і підвищення кваліфікації, у тому числі щодо методики роботи з дітьми з особливими освітніми потребами 1. Сприяти у проходженні вчителями сертифікації. 2. Проходження курсової підготовки (основні курси) на наступний календарний рік 3.Проведення тренінгів, майстер-класів, семінарів-практикумів, аукціонів педагогічних ідей тощо. 4.Спостереження за проведенням навчальних занять з метою визначення результативності підвищення кваліфікації вчителем. 5. Аналіз динаміки якісного складу педколективу ліцею, ініціативи та творчої активності вчителів, розгляд даного питання на нараді при директорові 6. Проведення циклу заходів: «Організація освітньої діяльності здобувачів освіти з ООП». Сертифікати Матеріали Спостереження Протоколи наради при директорові Матеріали Директор Заступник директора з НВР Заступник директора з НВР Заступник директора з НВР Заступник директора з НВР Голова МО початкових класів Асистент вчителя
3.2.2. Педагогічні працівники здійснюють інноваційну освітню діяльність, беруть участь у освітніх проектах, залучаються до роботи як освітні експерти 1. Участь вчителів в освітніх проєктах різних рівнів, підтримка ініціювання і реалізації вчителями освітніх проєктів. 2. Аналіз участі закладу в цілому і педагогів зокрема у реалізації проєктів і програм . Проєкти Аналітичні матеріали Заступник директора з НВР Заступник директора з НВР
3.3. Вимога/правило Налагодження співпраці зі здобувачами освіти, їх батьками, працівниками закладу освіти
3.3.1. Педагогічні працівники діють на засадах педагогіки партнерства 1. Вивчення індивідуальних особливостей і запитів здобувачів освіти з метою створення максимально комфортних умов навчання дітей ліцею. 2. Вивчення досвіду роботи окремих учителів із впровадження особистісно- орієнтованого навчання 3. Створення умов включення здобувачів освіти та їхніх батьків в процес управління навчанням та розвитком заклад освіти. 4. Організація і проведення методичних заходів з реалізації засад педагогіки партнерства. Анкетування Нарада при директорові Матеріали Психолог Заступник директора з НВР Директор Заступник директора з НВР
3.3.2. Педагогічні працівники співпрацюють з батьками здобувачів освіти з питань організації освітнього процесу, забезпечують постійний зворотній зв’язок 1.Регулярне інформування батьків про актуальні аспекти освітнього процесу через канали комунікації 2. Залучення батьків до організації освітнього процесу ліцею. 3. Інформування батьків про критерії оцінювання навчальних досягнень учнів 4.Індивідуальні зустрічі з батьками здобувачів освіти. Сайт ліцею Протоколи ради ліцею Критерії Педагог-організатор Голова ради Класні керівники Вчителі Директор
3.3.3 У закладі освіти існує практика педагогічного наставництва, взаємонавчання та інших форм професійної співпраці 1.Реалізація плану роботи школи малодосвідченого учителя «Шлях до майстерності» 2. Сприяння формуванню і діяльності постійних і тимчасових методичних об’єднань з розробки проблемних тем, реалізації спільних освітніх проєктів, розробки програм, серій інтегрованих та інноваційних уроків. 3. Сприянння взаємовідвідуванню уроків, обміну досвідом вчителями ліцею. Аналіз виконання плану Спостереження Заступник директора з НВР Директор Заступник директора з НВР
3.4. Вимога/правило Організація педагогічної діяльності та навчання здобувачів освіти на засадах академічної доброчесності
3.4.1. Педагогічні працівники під час провадження педагогічної та наукової (творчої) діяльності дотримуються академічної доброчесності 1. Неухильне дотримання норм академічної доброчесності усіма учасниками освітнього процесу. 2. Розгляд питання про дотримання норм академічної доброчесності на засіданнях педагогічної ради, методичних об’єднаннях , нарадах при директорові, засіданнях Ради школи. Моніторинг питання. 3. Проведення он- та оф-лайн курсів, треннінгів щодо дотримання засад академічної доброчесності Анкетування Протоколи Матеріали Заступник директора з НВР Заступник директора з НВР Керівники МО
3.4.2. Педагогічні працівники сприяють дотриманню академічної доброчесності здобувачами освіти 1.Інформування здобувачів освіти про необхідність дотримання норм академічної доброчесності. 2. Розробка вчителями завдань, спрямованих на творчу та аналітичну роботу, критичне мислення. 3.Проведення годин спілкування, консультацій, диспутів тощо в колі здобувачів освіти щодо неприпустимості порушень норм академічної доброчесності. Сайт Розроблені завдання Матеріали Педагог-організатор Керівники МО Класні керівники
НАПРЯМ 4. УПРАВЛІНСЬКІ ПРОЦЕСИ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ
4.1. Вимога/правило Наявність стратегії розвитку та системи планування діяльності закладу, моніторинг виконання поставлених цілей
4.1.1. У закладі освіти затверджено стратегію його розвитку, спрямовану на підвищення якості освітньої діяльності 1. Розроблена і оприлюднена стратегія розвитку закладу освіти 2. Моніторинг досягнення цілей, які визначені стратегією. 3. Аналіз результатів моніторингу і коригування стратегії розвитку ліцею. 4. Обговорення завдань Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти у закладі на засіданні педагогічної ради, МО та внесення коректив. Стратегія Результати моніторингу Аналітичні матеріали Протокол засідання педагогічної ради Директор Заступник директора з НВР Заступник директора з НВР Заступник директора з НВР
4.1.2. У закладі освіти річне планування та відстеження його результативності здійснюються відповідно до стратегії його розвитку 1.Сторення робочої групи та розроблення річного плану роботи ліцею за напрямками: - освітнє середовище закладу освіти; - система оцінювання здобувачів освіти; - педагогічна діяльність педагогічних працівників закладу освіти; - управлінські процеси закладу освіти. 2.Визначення цілей, постановка завдань на новий навчальний рік з урахуванням стратегії розвитку закладу освіти, освітніх програм. 3. Аналіз реалізації річного плану, його корегування. Річний план Річний план Протокол засідання педагогічної ради Директор Директор Заступник директора з НВР
4.1.3. У закладі освіти здійснюється самооцінювання якості освітньої діяльності на основі стратегії (політики) і процедур забезпечення якості освіти 1. Визначення відповідальних осіб за проведення самооцінювання якості освіти ліцею. 2.Проведення щорічного самооцінювання за 4 напрямами. 3. Аналіз та узагальнення результатів самооцінювання за шкалою: - високий рівень; - достатній рівень; - вимагає покращення; - низький рівень. 4. Проектування точок зростання якості освіти, моделювання шляхів перетворення слабих сторін на сильні. Наказ Матеріали Річний звіт Річний звіт Директор Заступник директора з НВР Директор Директор
4.1.4. Керівництво закладу освіти планує та здійснює заходи щодо утримання в належному стані будівель, приміщень, обладнання 1.Аналіз стану матеріально-технічної бази. 2.Проведення опитування працівників закладу щодо потреб з матеріально-технічного забезпечення кабінетів 3. Планування розвитку матеріально-технічної бази. 4. Формування бюджетного запиту до засновника Акт Анкети Завгосп Голови МО
4.2. Вимога/правило Формування відносин довіри, прозорості, дотримання етичних норм
4.2.1. Керівництво закладу освіти сприяє створенню психологічно комфортного середовища, яке забезпечує конструктивну взаємодію здобувачів освіти, їх батьків, педагогічних та інших працівників закладу освіти та взаємну довіру 1.Надання можливості учасникам освітнього процесу впливати на прийняття управлінських рішень, вносити пропозиції, бути учасниками робочих груп, обговорювати ( оперативки, наради при директорові, засідання педради, Рад 2.Моніторинг звернень громадян на сайті , у соціальних мережах щодо діяльності закладу освіти 3. Проведення спільних семінарів, інтерактивних занять, консультацій, тренінгів з метою конструктивної взаємодії всіх учасників освітнього процесу. Сайт Матеріали Директор Заступник директора з НВР Відповідальні особи
4.2.2. Заклад освіти оприлюднює інформацію про свою діяльність на відкритих загальнодоступних ресурсах 1.Своєчасно оновлювати змістовне наповнення сайту відповідно до ст.30 Закону України «Про освіту» та шкільної сторінки в мережі фейсбук 2.Створення у закладі освіти майданчиків для інформування учасників освітнього процесу (стенди, інформаційні листи, шкільна газета) 3. Забезпечення медійної компетентності педпрацівників закладу (курси, тренінги, майстер-класи, онлайн-платформи) 3. Спільно розроблені правила спілкування і недискримінаційної комунікації учасників освітнього процесу в групах різноманітних месенджерів. Сайт Сторінка ФБ Стенди Сертифікати Правила Педагог-організатор Заступник директора з НВР Вчителі Заступник директора з НВР Класні керівники
4.3. Вимога/правило Ефективність кадрової політики та забезпечення можливостей для професійного розвитку педагогічних працівників
4.3.1. Керівник закладу освіти формує штат закладу, залучаючи кваліфікованих педагогічних та інших працівників відповідно до штатного розпису та освітньої програми 1.Здійснення своєчасного комплектування закладу педагогічними працівниками 2.Залучення молодих фахівців, створення умов для їх професійного зростання та мотивації до підвищення якості професійної діяльності. 3.Розвиток та вдосконалення системи наставництва 4. Проведення атестації педагогічних кадрів Тарифікація План роботи Матеріали Заступник директора з НВР Директор Заступник Директора з НВР Заступник Директора з НВР
4.3.2. Керівництво закладу освіти за допомогою системи матеріального та морального заохочення мотивує педагогічних працівників до підвищення якості освітньої діяльності, саморозвитку, здійснення інноваційної освітньої діяльності 1.Для підтримки професійної діяльності працівників порушувати клопотання перед відділом освіти, культури, молоді та спорту Пісочинської селищної ради щодо морального (подяки, грамоти, почесні відзнаки) та матеріального заохочування. 2.Сприяння у професійному самовдосконаленню педагогічних працівників, заохочення до участі у різноманітних семінарах, конференціях, (не) конференціях EdCamp, допомога у підготовці публікацій. 3. Оновлення шкільного стенду «Від творчого вчителя до творчого учня» 4. Системність організації процесу атестації та сертифікації педагогічних працівників згідно чинного законодавства. Подання Сертифікати Стенд План Директор Заступник директора з НВР Педагог-організатор Заступник директора з НВР
4.3.3. Керівництво закладу освіти сприяє підвищенню кваліфікації педагогічних працівників 1.Сприяння використанню онлайн-платформ для професійного самовдосконалення педагогів (студія онлайн-освіти EdEra, платформа масових відкритих онлайн-курсів Prometheus тощо) 2.Створення кейсу електронних уроків Сертиіфкати Матеріали Заступник директора з НВР Заступник директора з НВР
4.4. Вимога/правило Організація освітнього процесу на засадах людиноцентризму, прийняття управлінських рішень на основі конструктивної співпраці учасників освітнього процесу, взаємодії закладу освіти з місцевою громадою
4.4.1. У закладі освіти створюються умови для реалізації прав і обов’язків учасників освітнього процесу 1.Дотримання норм Закону України «Про освіту»: ст.53 «Права та обов’язки здобувачів освіти»; Ст.54 «Права та обов’язки педагогічних, науково-педагогічних і наукових працівників, які залучаються до освітнього процесу»; Ст.55 «Права та обов’язки батьків здобувачів освіти» 2.Опрацювання прав, повноважень та посадових обов’язків працівників закладу, що закріплені у посадових інструкціях 3. Залучення всіх учасників освітнього процесу до формування правил поведінки в ліцеї. Оприлюднення їх на сайті. 4.Залучення до обговорення та участі в ухваленні рішень шкільного життя органів учнівського самоврядування (спільні засідання педради, Ради ліцею) Протоколи засідань нарад при директорові Правила поведінки Протоколи засідань Директор Директор Заступник директора з НВР Педагог-організатор
4.4.2. Управлінські рішення приймаються з урахуванням пропозицій учасників освітнього процесу 4.4.3. Керівництво закладу освіти створює умови для розвитку громадського самоврядування 1. Здійснення прийому громадян, координація роботи закладу освіти з урахуванням пропозицій 2.Залучати учасників освітнього процесу до прийняття колегіальних рішень 3. Залучення органів громадського самоврядування до розроблення та корекції документів закладу, які визначають освітню діяльність (Правила внутрішнього розпорядку, Правила поведінки, Положення про академічну доброчесність, Річний план тощо. 4. Розбудова і підтримка ефективної моделі партнерства між усіма учасниками освітнього процесу. 5. Щорічне проведення опитувань щодо стану справ і перспектив розвитку закладу, неформальних зустрічей, аналіз ефективної участі органів громадського самоврядування у процесі управління закладом. Журнал Протоколи засідань Ради ліцею Анкети Директор Директор Заступник директора з НВР Директор Заступник директора з НВР
4.4.4. Керівництво закладу освіти сприяє виявленню громадської активності та ініціативи учасників освітнього процесу, їх участі в житті місцевої громади 1.Підтримувати ініціативи громадських організацій, здійснювати співпрацю з установами та службами Пісочинської об’єднаної територіальної громади 2. Участь у конкурсах та проєктах Пісочинської ОТГ 3. Спільні зустрічі Ради школи з представниками органів місцевого самоврядування ( депутатським корпусом, членами виконкому, членами постійних комісій Пісочинської селищної ради 4. Аналіз питання про ініціативи і громадську активність учасників освітнього процесу, винесення даного питання на наради при директорові, педради, засідання Ради ліцею. Плани спільної роботи Дипломи Грамоти Матеріали Анкети Заступник директора з НВР Директор Директор Заступник директора з НВР
4.4.5. Режим роботи закладу освіти та розклад занять враховують вікові особливості здобувачів освіти, відповідають їх освітнім потребам 1.Закріплення основних положень режиму роботи ліцею в Статуті та освітній програмі. Обговорення та схвалення педрадою, Радою ліцею режиму роботи закладу на навчальний рік. 2. Використання різноманітних форм і технологій організації освітнього процесу (класно-урочна, змішана, дистанційна) 3. Складання якісного розкладу занять з урахуванням вимог Санітарного регламенту (розділ V, додатки 7,8) Статут Освітні програми Спостереження Розклад уроків Заступник директора з НВР Заступник директора з НВР Заступник директора з НВР
4.4.6. У закладі освіти створюються умови для реалізації індивідуальних освітніх траєкторій здобувачів освіти 1.Виявлення дітей, які потребують побудови ІОТ. 2. Планування ( у разі потреби) ІОТ: - формулювання цілей розвитку дитини; - опис очікуваних результатів та способів відстеження успішності реалізації ІОТ. 3. Спільні зустрічі «вчителі-батьки-учні- психолог» 4. Системна реалізація педагогічним колективом індивідуальних освітніх траєкторій через індивідуальні заняття, визначення освітньої мети для конкретних дітей, відповідно до їх здібностей та академічних успіхів. База даних Матеріали Заступник директора з НВР Заступник директора з НВР Психолог
4.5. Вимога/правило Формування та забезпечення реалізації політики академічної доброчесності
4.5.1. Заклад освіти впроваджує політику академічної доброчесності 1.Створення та затвердження «Положення про академічну доброчесність» за участі всіх учасників освітнього процесу, його розяснення, оприлюднення на веб-ресурсах закладу. 2.Створення Комісії з питань дотримання академічної доброчесності. Розробка та затвердження алгоритму дій при виявленні та встановлення фактів порушення АД. 3. Долучення до Проєкту сприяння академічної доброчесності в Україні (SAIUP) 4. Розроблення та використання в роботі прозорих критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів. 5. Дотримання правил посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок уроків, презентацій тощо, дотримання норм законодавства про авторське право і суміжні права всіма учасниками освітнього процесу Положення Наказ Критерії Директор Заступник директора з НВР Заступник директора з НВР Заступник директора з НВР Заступник директора з НВР
4.5.2. Керівництво закладу освіти сприяє формуванню в учасників освітнього процесу негативного ставлення до корупції 1.Опрацювати Закон України «Про запобігання корупції» 2. Приводити освітні та інформаційні заходи з питань недопущення порушень вимог чинного антикорупційного законодавства, формування нульової толерантності до корупції (хабарництво, подарунки, неправомірна винагорода) 3. Розроблення та затвердження заходів щодо негативного ставлення до корупційних дій і протидії випадкам недоброчесної поведінки; ознайомлення із заходами всіх учасників освітнього процесу. 4. Опрацювати цикл антикорупційних матеріалів на освітній платформі ЕdЕrа, розроблених спільно з Програмою розвитку ООН 5.Оперативне реагування на звернення громадян що порушень антикорупційного законодавства, вживання відповідних заходів щодо усунення причин і умов, які сприяють корупційним проявам у закладі освіти Протокол засідань наради при директорові Матеріали заходів Заходи Журнал звернень громадян Директор Заступник директора з НВР Директор Директор Директор
Кiлькiсть переглядiв: 327